De muzikale inspiratie van mijn vader

Dit verhaal heb ik geschreven voor mijn vaders blog, A Pop Life, die vandaag 5 jaar bestaat.

A Pop Life 5 jaar (apoplife.nl)

Hallo alle lezers van A Pop Life, ik ben Timur, de zoon van Erwin en ik ga vandaag een verhaal schrijven voor het 5 jarige jubileum van de site van mijn vader Erwin.

Ik ga namelijk schrijven over hoe mijn vader op het idee is gekomen om zijn blog te maken en welke muziek hij leuk vindt en hoe dat ook mij inspiratie gaf.

Het begon allemaal bij dat mijn vader verhalen wilde schrijven, en hij ging vaak naar de winkel Pop-Eye (in Alkmaar). Hij is enorm fan van de artiest Prince die in 2016 is overleden. Prince had een nummer die Pop Life heette, zo is mijn vader gekomen op de naam A Pop Life. Hij vond niet alleen Pop Life leuk, nee, alle liedjes ongeveer van Prince

Prince - Purple Rain (mspmag.com)

En wat hij luisterde. luisterde ik ook, daarom ken ik bijna alles waar mijn vader over schrijft ook zelf. En ik begon te denken dat ik ook muziek verhalen wou gaan schrijven, maaaar ik heb iets anders gedaan. Ik dacht toen al ‘daar heb ik niet elke keer weer zoveel inspiratie voor’, dus ging ik 2 verhalen schrijven op de blog A Pop Life, het 1e verhaal van A Pop Life is ook het eerste verhaal dat ik ooit heb geschreven namelijk Mijn favoriete muziek. Daarna maakte ik ook een deel 2 (Mijn favoriete muziek, deel 2).

Het eerste verhaal was uit inspiratie van mijn eerste concert van Doe Maar, en deel 2 was uit inspiratie van mijn eerste keer North Sea Jazz in 2016, want dat was mijn eerste keer North Sea Jazz. Inmiddels ben ik er 4 keer naartoe gegaan, maar helaas het afgelopen jaar kon dat niet door Corona en dit jaar is het ook al afgelast. Helaas, want ik vind North Sea Jazz met vakanties meestal de leukste dingen in het jaar. Helaas nu 2 keer niet door gegaan, maar hopelijk volgend jaar wel.

Die 2 verhalen (Mijn favoriete muziek en Mijn favoriete muziek, deel 2) zijn in augustus 2016 ook op mijn eigen blog gekomen, want omdat mijn vader een blog had en ik daarop ook had geschreven, en dat erg leuk vond, wilde ik ook een eigen blog. Dus dat heb ik gedaan, alleen gaan mijn onderwerpen niet alleen over muziek. Mijn blog gaat over van alles, ik wilde eerst wel muziek, maar ik kan daar geen inspiratie uithalen elke keer. Mijn eerste 2 verhalen waren dus wel muziek verhalen, want de verhalen van mijn vaders blog A Pop Life heb ik ook op mijn website gepost. Even, gelijk voor alle lezers, kijk ook even op mijn website Timur’s verhalen.

En verder ben ik heel trots op mijn vader dat hij zo een leuke blog heeft gemaakt en zo vaak zulke goede verhalen te posten. Ik hoop dat jullie hebben genoten (wat jullie natuurlijk hebben).

END.

Links: @timursverhalen


4 reacties op ‘De muzikale inspiratie van mijn vader

Reacties zijn gesloten.